ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
سرخط خبرها

وزیر اطلاعات: هیچ‌گونه ماده سمی در بحث مسمومیت‌ها مشاهده نشد

  • کد خبر: ۱۸۳۹۲۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
وزیر اطلاعات: هیچ‌گونه ماده سمی در بحث مسمومیت‌ها مشاهده نشد
وزیر اطلاعات با بیان اینکه با کنترل و اشراف خوب امنیتی بستر اجتماعی و شهری را برای مردم امن نگه می‌داریم، گفت: دشمن بعد از ناکامی در آشوب، با طرح شایعه مسمومیت در پی ایجاد یک هراس جمعی بود، اما بر اساس یافته‌های صحنه‌ای و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه ماده سمی مشاهده نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در سومین بخش از گفت و گوی صمیمانه خود با جمعی از خبرنگاران و فعالان سیاسی گفت: سازمان‌های اطلاعاتی با فضای رسانه فاصله دارند و معمولا از قواعد سنتی مثل سخنرانی و مصاحبه نیز پرهیز می‌کنند. این یک قاعده در دنیا است و شامل کشور ما هم نمی‌شود. کمتر از مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی مصاحبه و سوال و جواب و سخنرانی شاهد هستیم، ولی به دستور آیت‌الله رئیسی در این دو سال تلاش شده این خلا جبران شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در این دو سال فعالیت دولت ۷۴ اطلاعیه صادر شده است، عنوان کرد: شاید این تعداد با اطلاعیه‌های ادوار گذشته قابل قیاس نباشد. سربازان گمنام همیشه عادت کرده اند در گمنامی باشند و برهمین اساس چهره و سخن آن‌ها کمتر به گوش مردم می‌رسد. ولی در این دو سال وزارت با جمع رسانه‌ای که به نحوی شناخته شده هستند با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و تلاش کرده اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های تبیینی ارائه دهد بطوریکه رهبر انقلاب از دو بیانیه وزارت قدردانی کرده است.

خطیب بیان کرد: تقریبا در گذشته سریال و فیلم‌های متعدد با کمک وزارت تهیه و در صدا وسیما و سینما پخش شد. تعداد قابل توجهی از آن‌ها به نام وزارت نبود. تلاش کردیم بیانگر و گزارشگر وقایع و اقدامات و کارکرد مجموعه باشیم تا بخواهیم آن را به شکل هنرمندانه یا سینمایی عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت و دستگاه‌های اطلاعاتی چند موضوع در دستور کار دارند که امیدواریم به انتشار برسد.

وزیر اطلاعات درباره چارجوب‌مند بودن نگاه‌ها و سلایق، خاطرنشان کرد: در جامعه سلایق مختلفی حضور دارند. باید آنچه را که به گفتگو می‌گذاریم و به یک فضای گفتمانی وسیع تبدیل می‌کنیم در چهارچوب قانون باشد، در غیر این صورت در کوتاه مدت دچار بی نظمی و هرج و مرج می‌شویم باید ارزش قانون باید حفظ شود. باید سلایق و نگاه‌ها را به حدی طرح کنیم که تبدیل به دوقطبی و بی‌ثباتی نشود. باید نگاه‌ها و سلایق بیان شود، ولی چهارچوب‌مند باشد و منجر به وحدت و آرامش وحدت شود. مرزبندی‌ها باید براساس قانون باشد.

خطیب درباره لایحه حجاب تصریح کرد: جامعه باید نگاه‌ها و سلایق مختلف را ساماندهی کند، قانون‌گذار وظیفه دارد این چهارچوب را برای ما تهیه کند و طبیعتا نگاه مردم و آنچه را که تشخیص می‌دهد که نیاز مردم است را رعایت می‌کند. در کنار این نگاه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی را هم لحاظ می‌کند و اگر قانون وضع و اجرا می‌شود تلاش مسئولان همه قوا و همه دستگاه‌ها این است که در چارچوب مصالح و منافع ملی باشد.

وی گفت: با توجه به اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی امید داریم با همراهی و هم‌افزایی و مشارکت و به تعبیر رهبری مجاهدت دستگاه‌های اطلاعاتی، به‌رغم همه تمهیدات دشمن امسال شاهد کنترل و اشراف خوب امنیتی باشیم و بتوانیم بستر اجتماعی و شهری را برای مردم امن نگه داریم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات نقش موثری دارد، گفت: برای همه افراد و سلایق مختلف منافع ملی و کشور باید مقدم بر همه نگاه‌ها باشد و آنچه که می‌تواند اقتدار ملت و مردم و کشور را در دنیا حفظ و مقابل همه فتنه‌ها و توطئه‌ها پایداری کند مشارکت مردم است. در مراسم ۲۲ بهمن شاهد بودیم که با حضور مردم، نگاه جهان به ایران تغییر کند.

وی اظهار کرد: رهبری فرموده اند از همه دولت‌ها با سلایق و جریانات حمایت می‌کنند، زیرا رییس جمهور منتخب مردم است. وقتی یک طرحی نوشته می‌شود باید برای همه مردم باشد و دسته بندی معنا ندارد و عملا برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و لایحه حجاب شمولیتی دارند و اختصاص به یک قشر خاص ندارد. دولت‌ها و ملت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مجلس‌ها معمولا به دنبال منافع ملی و مردم هستند. اختلاف سلیقه بین نمایندگان و وزرا برخواسته از این است که می‌خواهند خواست مردم را محقق کنند.

وزیر اطلاعات مطرح کرد: هرزمان آشوب، فتنه و توطئه‌ای در کشور داشتیم که از چارچوب قانون‌مند خارج شده ردپای دشمن وجود داشته است. اتفاقی که سال گذشته رخ داده مایه تاثر مسئولان و جامعه شده، ولی یک باره این به یک غائله خیابانی تبدیل شد که ربطی هم به آن اتفاق نداشت. 

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت با برنامه ریزی خوب توانست ارز ترجیحی و حادثه بنزین را مدیریت کند، خاطر نشان کرد: دشمن بعد از ناکامی در آشوب، با طرح شایعه مسمومیت در پی ایجاد یک هراس جمعی بود، اما بر اساس یافته‌های صحنه‌ای و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌ها، هیچ‌گونه ماده سمی مشاهده نشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->